Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Voucher na
szkolenie
SZKOLENIA OTWARTE
SZKOLENIA ZAMKNIĘTE

Szkolenie w zakresie zarządzania zmianą w dobie transformacji energetycznej

CEL SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest aktualizacja wiedzy w zakresie właściwego funkcjonowania zakładu pracy, przedsiębiorstwa, organizacji w ujęciu psychologicznym (m.in. w zakresie komunikacji, rozwiązywania konfliktów – problemów, budowania empatii zespołowej i wzajemnych planów działania). Ponadto zostaną omówione zagadnienia prawne w kontekście budzących kontrowersje wy-powiadania i rozwiązywania umów o pracę w świetle praktyki i najnowszego orzecznictwa Sądu Najwyższego.

METODY SZKOLENIA:
  • Mini – wykład.
  • Case study z omówieniem, dyskusja grupowa.
  • Symulacje rozmów w parach (z wykorzystaniem scenariuszy).
  • Feedback od trenera i grupy.
  • Role-playing z omówieniem.
  • Dyskusja na temat typowych sytuacji i trudności, z którymi mogą się mierzyć liderzy.
  • Ćwiczenie: tworzenie indywidualnych checklist dla HR i menedżerów.
  • Sesja Q&A z trenerem.
NASI WYKŁADOWCY:

Psycholog, doświadczenie zawodowe zdobywała w międzynarodowych korporacjach w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Jako trener i konsultant wspiera organizacje w zakresie rozwoju kompetencji społecznych, osobistych i menedżerskich. Prowadzi projekty doradcze w zakresie projektowania i wdrażania systemów ocen okresowych oraz audytu kompetencyjnego metodą AC/DC. Specjalizuje się także w diagnozie strategicznej obszaru HR i tworzeniu strategii rozwoju Zasobów Ludzkich w organizacji.

Prawnik, posiadający uprawnienia Państwowego Inspektora Pracy. Wieloletni praktyk w zakresie stosowania prawa pracy, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki zbiorowego prawa pracy. Doradca w wielu podmiotach gospodarczych w różnych gałęziach gospodarki, specjalista stosujący prawo pracy, na co dzień w swojej pracy zawodowej. Uznany autorytet w zakresie prawa pracy posiadający predyspozycje trenerskie do profesjonalnego przekazywania posiadanej wiedzy.

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA: 

BLOK I PSYCHOLOGIA

1. Wprowadzenie do zarządzania zmianą:
  • psychologiczne aspekty zmian – jak pracownicy przechodzą przez kolejne fazy reakcji na zmianę,
  • kluczowe czynniki sukcesu w zarządzaniu zmianą,
  • narzędzia i techniki wspierające komunikację podczas zmian,
  • tworzenie przekazu informacyjnego – co, kiedy i jak komunikować.
2. Trening efektywnego rozwiązywania problemów:
  • autodiagnoza poziomu kreatywności,
  • bariery i warunki twórczego rozwiązywania problemów w organizacji,
  • techniki analizy problemów,
  • indywidualne i grupowe metody skutecznego rozwiązywania problemów,
  • techniki stymulowania innowacyjności.
3.  Trudne rozmowy z pracownikami: jak je prowadzić?
  • przygotowanie do trudnej rozmowy: co należy wiedzieć i jak się przygotować?
  • model rozmowy informującej o redukcji stanowiska (np. model sbi – situation, behavior, impact),
  • techniki radzenia sobie z emocjami (pracownika i własnymi),
  • odpowiadanie na trudne pytania i zarzuty,
  • unikanie typowych błędów komunikacyjnych.
4. Wspieranie menedżerów w procesie redukcji:
  • rola menedżera w procesie zmiany i redukcji,
  • jak budować wiarygodność i zaufanie w trudnych czasach?
  • narzędzia do wspierania zespołów w adaptacji do nowych warunków,
  • radzenie sobie z wyzwaniami emocjonalnymi menedżerów – jak ich wspierać?
5. Podsumowanie i plan działania:
  • kluczowe wnioski ze szkolenia,
  • identyfikacja konkretnych działań do wdrożenia w organizacji,
  • przestrzeń na pytania i omówienie indywidualnych przypadków.

BLOK II PRAWO

Wypowiadanie i rozwiązywanie umów o pracę w świetle praktyki i orzecznictwa Sądu Najwyższego.
  1. Konkretność przyczyny wypowiedzenia w rozumieniu art. 30 par. 4 kodeksu pracy.
  2. Prawdziwość i zasadność przyczyny wypowiedzenia w rozumieniu art. 45 par. 1 kodeksu pracy.
  3. Omówienie „złych” przyczyn wypowiedzenia / rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia typu: niewłaściwe wywiązywanie się z obowiązków albo zmiany w organizacji pracy z przyczyn pracodawcy albo niestosowanie się do poleceń służbowych, albo utrata zaufania, które mogą nie uzasadniać wypowiedzenia / rozwiązania umowy.
  4. Nadużycie prawa podmiotowego po stronie pracodawcy – art. 8 kodeksu pracy
  5. Pracownicy szczególnie chronieni w tym „ucieczka na zwolnienie lekarskie”
  6. Omówienie na przykładach „dobrych” przyczyn wypowiedzenia / rozwiązania umowy o pracę typu: niewłaściwe wykonywanie obowiązków, naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych, odmowa wykonania polecenia służbowego, spóźnianie się pracownika do pracy, niska efektywność pracownika, przekroczenie granic dopuszczalnej krytyki, naruszanie zasad  współżycia społecznego, nieobecność pracownika z powodu choroby, osiągnięcie wieku emerytalnego i nabycie prawa do emerytury, przeciwskazania lekarskie, działalność konkurencyjna, likwidacja stanowiska pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, redukcja etatu.
  7. Kryteria doboru do zwolnienia pracownika w przypadku zwolnień grupowych.
  8. Omówienie na przykładach przyczyn rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia typu: świadczenie pracy  w stanie nietrzeźwości lub po użyciu środków odurzających, spożywanie alkoholu w miejscu pracy, porzucenie pracy, kradzież lub przywłaszczenie mienia praco-dawcy, naruszenie tajemnic handlowych, opuszczenie stanowiska pracy bez usprawiedliwienia, nie powiadomienie pracodawcy o przyczynie nieobecności, zakłócenie przez pracownika spokoju i porządku w miejscu pracy, wykorzystywanie zwolnienia lekarskiego niezgodnie z przeznaczeniem.
  9. Skutki naruszenia przepisów o wypowiadaniu / rozwiązywaniu umów o pracę.
  10. Odpowiedzialność cywilna pracodawcy.
 
SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE SZKOLENIA:
 
Miejsce kształcenia:                 
Termin szkolenia:           14 – 16 maja 2025 r.
(od kolacji w dniu 14.05.25 r. do obiadu w dniu 16.05.25 r.)
Cena usługi:


 
2350 zł netto / osoba + VAT 23%

(Cena obejmuje: zakwaterowanie, pełne wyżywienie, zajęcia szkoleniowe, materiały dydaktyczne,
organizacja czasu wolnego, wydanie imiennych certyfikatów).

Dodatkowa dopłata do pokoju  jednoosobowego 350 zł netto + VAT 23%.

DODATKOWE INFORMACJE: 

Agata Goździewska
887 550 510
a.gozdziewska@matedukacja.pl

Renata Zielińska
795 000 363
r.zielinska@matedukacja.pl

Marta Patrik
605 336 009
m.patrik@matedukacja.pl  
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszej oferty

Karta udziału w szkoleniu:

Pobierz i zapisz się!

Karta udziału pdf Karta udziału w szkoleniu.pdf

Karta udziału docx Karta udziału w szkoleniu.docx


Kartę zgłoszenia należy przesłać na adres:
biuro@matedukacja.pl
ul. Lwowska 9 A, 27-600 Sandomierz
tel. 663 065 812 697 550 510
e-mail: biuro@matedukacja.pl
Facebook
Polityka prywatności